Dreptul la replică privind un articol publicat de site-ul Antena 3
În urma articolului publicat pe site-ul Antena 3, cu titlul ”Haos pe aeroport: Oamenii sunt nevoiți să doarmă pe jos, pe Aeroportul Henri Coandă din București”, în care se afirmă că ”Reprezentanții aeroportului nu au oferit niciun punct de vedere oficial și nu au anunțat când ar putea să se rezolve problema”, aducem următoarele clarificări:
Directorul General al Companiei Naționale Aeroporturi București a avut o poziție oficială la solicitarea reporterului Antena 3, exprimându-și, totodată, disponibilitatea de a acorda un interviu.
Situația prezentată în articol este cauzată de anulări de zboruri, companiile aeriene și cele de handling confruntându-se cu o criză uriașă de personal, în contextul unui trafic aerian din ce în ce mai aglomerat. Aeroportul Internațional Henri Coandă are obligația de a facilita pasagerilor condițiile necesare așteptării, motiv pentru care s-a luat măsura de a amenaja o zonă de așteptare în pasajul dintre terminalul Sosiri și cel de Plecări.
Totodată, pentru ca toți pasagerii care urmează să călătorească să se îmbarce la timp și în siguranță, s-a comunicat, în mod repetat, necesitatea prezentării din timp la aeroport – cu 2,5 - 3 ore înainte de decolare. Această recomandare este valabilă pe majoritatea aeroporturilor cu trafic ridicat (Paris, Bruxelles, Amsterdam, Praga etc.) și este transmisă și de către companiile aeriene.
Cursa aeriană a cărei întârziere a generat cel mai mare disconfort pasagerilor a fost cea către Milano Malpensa (RYR8735), întârzierea fiind determinată de lipsa personalului de bord. Aceasta era programată inițial să decoleze ieri 18 iunie la ora 23.40 și a decolat astăzi, 19 iunie la ora locală 15.55.
Pe întreaga perioadă cât pasagerii au fost nevoiți să staționeze în aeroport, au primit toate informațiile disponibile de la compania de handling și de la personalul aeroportului.
Biroul de Presă